Żłobek Ptaszki

Niepubliczny żłobek

Przykładowy plan dnia

Zapewniamy dzieciom zajęcia i zabawy, które są niezbędne do ich prawidłowego rozwoju. Mając na uwadze plan pracy dydaktycznej dzień w Żłobku Ptaszki św. Franciszka wygląda następująco:

1. Przyjmowanie dzieci w grupie łączonej 7.30 – 9.00.

  • Powitanie/rozmowa z Rodzicami (przyjęcie uwag, informacji dotyczących dziecka, posiłku);
  • Indywidualna praca z dzieckiem (zabawy konstrukcyjne, zabawy manipulacyjne, pokonywanie toru przeszkód, czytanie bajek, wierszy: J. Brzechwa: Leń, Na straganie, Kaczka dziwaczka, Samochwała; J. Tuwim: Bambo, Abecadło, Lokomotywa; M. Konopnickiej: Stefek Burczymucha, Zła zima, itd.
  • Zabiegi higieniczne (siadanie na nocniczek, zabiegi pielęgnacyjne.)

2. Śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu 9.00 – 9.30

(siadanie na nocniczek, mycie ząbków, zabiegi pielęgnacyjne)

3. Zabawy integracyjne 9.30 – 9.45:

  • Zabawy paluszkowe (Krzysztof Sąsiadka Zabawy paluszkowe, np. Kot, Okulary, Rodzina, Małe rączki, Powitanie,
  • Zabawy z chustą animacyjną;
  • Zabawy z kocem: Na kocu. pod kocem, Jasno ciemno, Podróże na kocu, Podrzucanie w kocu;
  • Zabawy z matą edukacyjną
  • Zabawy ruchowe ze śpiewem Kółko graniaste, Balonik

4. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze 9.45 – 10.15

*językowe, *muzyczne, *plastyczne, *logopedyczne, *ruchowe, *opowieści biblijne na podstawie ilustrowanej Biblii dla dzieci – według tygodniowego planu zajęć. Zabiegi higieniczne przed wyjściem na plac zabaw.

5. Spacery 10.15 – 11.20

W wózeczkach i za rączkę lub przy wężu spacerowym prowadzimy dzieci na plac zabaw . W miarę możliwości jak najwięcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, a gdy pogoda nie dopisuje, wychowawcy organizują czas w pomieszczeniach, prowadząc zajęcia rozwijające ruchowo i wspomagające integracje sensoryczną.

6. Obiad 11.30 – 12.00

7. Leżakowanie, odpoczynek, relaks 12.00 – 14.15

8. Wybudzanie dzieci, czynności higieniczne (siadanie na nocniczek, mycie ząbków, zabiegi pielęgnacyjne) 14.15 – 14.45

9. Kwadrans na bajkę, czynności porządkowe i higieniczne przed podwieczorkiem 14.45 – 15.00

10. Podwieczorek, czynności higieniczne 15.00 – 15.30

Zabiegi higieniczne przed wyjściem na plac zabaw (siadanie na nocniczek, mycie ząbków, zabiegi pielęgnacyjne).

11. Zabawy ruchowe, zabawy słowne i ze śpiewem, swobodna zabawa w kącikach zainteresowań; rozchodzimy się do domów 16.00 – 17.30

Zabawy ruchowe z elementami rytmiki z wykorzystaniem elementów *Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone. Praca indywidualna z dzieckiem (czytanie książeczek, rymowanek: sroczka kaszkę ważyła, jedzie, jedzie pan, rymowanka przy jedzeniu itp., zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, spacerki przy chodziku, zabawy z pacynką.

A w razie pytań…

promyk new web dev img separator white  - PRZYKŁADOWY PLAN DNIA

Zapraszamy do kontaktowania się z nami poprzez formularz 
lub numer telefonu i adres e-mail podany na stronie kontakt.