Skip to content

Czy popularny sklep Shein może być zagrożeniem dla świata mody?

Spis treści

Założony w 2008 roku Shein wziął szturmem branżę fast-fashion. To jedna z najpopularniejszych marek na swojej platformie, która każdego dnia oferuje setki, a nawet tysiące nowych projektów.

Shein jest przykładem firmy, która wykorzystała zarówno automatyzację, jak i algorytmy do stworzenia udanego modelu biznesowego. Algorytm pomaga im dotrzeć do ogromnej publiczności, podczas gdy zautomatyzowany proces produkcji pozwala im oferować swoim klientom wysokiej jakości produkty w niskich cenach.

Sukces Shein to nie tylko niskie ceny: to także zdolność firmy do sprawiania, że jej oferta wydaje się codziennie nowa i ekscytująca. Nawet jeśli nie spędzasz dużo czasu śledząc trendy lub zwracając uwagę na to, co inni ludzie noszą, prawdopodobnie widziałeś reklamy Shein na mediach społecznościowych przed. A jeśli robiłaś już zakupy na stronie internetowej, to są szanse, że Shein zrobił na Tobie wrażenie – nawet jeśli nie było to zamierzone!

Shein to swoisty barometr dla świata dzisiejszej mody. Chińska firma, która zbudowała swoją pozycję na skrajnie niepologicznych praktykach, prowokując wręcz obsesyjną konsumpcję swoją internetową wszechobecnością i niskimi cenami, po wielkim sukcesie sprzedażowym zaczyna pracować nad ociepleniem swojego wizerunku, przygotowując youtube’owe reality show, w którym 30 projektantów rywalizuje o możliwość zaprezentowania się na pokazie marki w Los Angeles. Stawką jest jednak nie tylko utrzymanie pozycji wśród millenialsów czy Generacji Z (Shein jako swoją grupę docelową wskazuje kobiety między 18 a 35 rokiem życia), ale także informacja zwrotna do całego rynku, który po latach zwlekania i tysiącach prezentacji marketerów przekonujących, że reputacja firm odpowiedzialnych ekologicznie przekłada się także na zyski, inwestuje miliony dolarów w zielone inicjatywy – lub po prostu greenwashing. Ponadto dzięki shein kontakt, możesz otrzymać informacje odnośnie bieżących tematów dotyczących działalności sklepu.

Prezes firmy powiedział dziennikarzom podczas wywiadu, że planował ten ruch od zeszłego roku, ale czekał na odpowiedni moment: „Chcieliśmy skapitalizować nasz sukces wśród młodych kobiet, aby pokazać im to, czego nie widzą na co dzień – markę odzieżową z sumieniem”. 

Ten model biznesowy jest prosty: Shein nie potrzebuje najlepszych projektantów ani wysokiej jakości materiałów, aby stworzyć swoje produkty. Mogą skorzystać z technik analizy danych, aby zrozumieć, czego chcą klienci i natychmiast odpowiedzieć nowymi projektami.

3 komentarze

  1. Jacek
    7 lipca 2022 @ 11:35

    Super, że shein jest w czołówce sklepów odzieżowych i dodam, że nie tylko nastolatki lubią ten sklep. Myślę, że ma on naprawdę szeroki zasięg, od młodych kobiet po starsze i od mężczyzn po nastolatki.

  2. Krzysiek
    7 lipca 2022 @ 11:36

    Cieszę się, że jesteś zadowolona, że Shein jest wśród topowych sklepów odzieżowych!

    Co dzień dokładamy starań aby był coraz lepszy.

  3. Iza
    7 lipca 2022 @ 11:39

    Jesteście zadowoleni z pozycji Shein jako topowego sklepu odzieżowego i wiem, że mogę liczyć na dalsze wspieranie naszej marki.

    Jestem klientką już od kilku lat i czekam na wiele kolejnych lat zakupów u Was!

Dodaj komentarz